Welkom op onze site! Wij zijn Pieter en Marlies, 57 en 52 jaar oud (in 2026, reken maar mee). Onze woonplaats is Lent, nabij Nijmegen, maar onze verblijfplaats is overal. We zijn getrouwd, hebben geen kinderen, geen huisdieren en geen baan. Maar we schrijven graag, wandelen (en fietsen) graag en veel, en vanuit die combinatie is deze blog geboren.

Op een lijstje met dingen die ons gelukkig maken, staat wandelen met stip bovenaan. Buiten zijn, de wind door je haren, stil staan bij een ontluikende bloem of je realiseren dat je niets hoort daar midden in het bos behalve een zoemende bij, dat is waar we heel erg blij van worden. Stap voor stap een landschap verkennen, zonder doel, gewoon onderweg zijn. Met niets anders dan je leven in een rugzak en goede schoenen aan je voeten.

Als we niet aan de wandel zijn, schrijft Marlies boeken voor mensen die hun levensverhaal graag willen vastleggen (voor zichzelf, het nageslacht, om af en toe door te bladeren en herinneringen naar boven te halen), en Pieter handelt in vintage horloges. Zo houden we onszelf heerlijk bezig, alsmede met dit blog. Hierin schrijven we over wat we meemaken, en duiden we af en toe een hersenspinsel.

Nu heeft deze blog, in combinatie met onze liefde voor de camino naar Santiago, geleid tot twee boeken. De eerste is een roman over iemand die de pelgrimstocht naar Santiago loopt en daarbij het een en ander meemaakt. Om te lezen op vakantie of gewoon thuis op de bank onder een dekentje. Dat boek is hier te koop: Een reis om nooit te vergeten.

Het tweede boek is op dit moment in de maak: het is de boek-versie van deze blog. Mocht het je fijn lijken om al onze verhalen in boekvorm te lezen in plaats van op je mobieltje of laptop, dan kunnen we je hopelijk gauw blij maken. Hou vooral onze blog in de gaten, waarop we je daarover op de hoogte houden.

Fijne dag!